W zasadzie robimy z PASCALA takie rzeczy, że jak kogoś nie ma na zajęciach to może mieć później problem. Postarajmy się więc pisać tu to co robiliśmy. Może już nie dziś ale wstawię tu kody programów które mi się zachowały (jak niektórzy wiedzą niektóre zniknęły
)
Offline
To tak na początek:
uses crt;
var napis1, napis2, napis3:integer;
var znak:char;
plik:text;
begin
clrscr;
writeln('ilosc kolumn:');
readln(napis1);
writeln('ilosc wierszy:');
readln(napis2);
writeln('kolor textu:');
readln(napis3);
writeln('podaj symbol:');
readln(znak);
assign(plik, 'plik.txt')
rewrite(plik);
writeln(plik, napis1);
writeln(plik, napis2);
writeln(plik, napis3);
writeln(plik, znak);
close(plik);
readln;
end.
Ten program pobiera od użytkownika 4 rzeczy (3 liczby i 1 znak) a następnie zapisuje dane w pliku który tworzy w wyznaczonym miejscu (plik txt).
Offline
I dalej:
uses crt;
var a, b, c, i, j:integer;
d:char;
plik:text;
begin
clrscr;
assign(plik, 'C:\plik1.txt');
reset(plik);
readln(plik, a);
readln(plik, b);
readln(plik, c);
readln(plik, d);
close(plik);
for i:= 1 to a do
for j:=1 to b do
begin
gotoxy(i,j);
textcolor(c);
write(d);
end;
readln;
end.
Ten program wczytuje dane z pliku który został utworzony przez poprzedni program, a następnie rysuje nam prostokąt w sposób zapisany w pliku...
Offline
Kolejny programik:
uses crt;
var a, b, c:byte;
procedure ramka1;
begin
clrscr;
textcolor(2);
for a:= 1 to 10 do
for b:= 1 to 5 do
begin
gotoxy(a,b);
writeln('*');
end;
end;
procedure ramka2;
begin
clrscr;
textcolor(4);
for a:= 1 to 5 do
for b:= 1 to 10 do
begin
gotoxy(a,b);
writeln('#');
end;
end;
begin
clrscr;
writeln('Wybierz 1 - ramka niebieska albo 2 - ramka czerwona:');
readln(c);
if c=1 then ramka1;
if c=2 then ramka2;
readln;
end.
Ten program zawiera PROCEDURY. Są to mini programiki pisane przed programem właściwym do których wystarczy się później odwołać by uzyskać zamierzony efekt. W razie braku zrozumienia pytajcie
Offline
Takie małe coś jakby komuś się nudziło i sam nie pamiętał jak to się robiło
uses crt;
var liczba:array[1..30] of integer;
var i:integer;
plik:text;
klaw:char;
begin
clrscr;
sound(300);
delay(200);
nosound;
end.
To sprawia że komputer plumka w zależności od podanych wartości plumka różnymi dźwiękami i w różnym czasie
P.S. Laptopy nie plumkają
Offline